me n myself....

Saturday, July 11, 2009

RAMA-RAMA N BUNGA

Dh lme aku xmasuk blog ni...
mcm2 hal dh terjadi...
tp yg lebih memeritkan bila tgk kwn2 dh smbung blajar...
n aku masih di rumah...
terkial2 mencari diri sebenar...

mgkin ade hkmahnya...
cuma aku je yg xnmpak lg...
mcm kate madam hafiah...
aku suka cter ni...
pasal rama2 n bunga...
kwn2 yg dh tau pasti akn fhm pe cter ni sbnrnya...

cter d mne seorg lelki meminta bunga n rama2 yg cntik...
tp Allah bg dia ulat n kaktus...
dia pelik...
tp dia biarkan kerana dia pk Allah terlalu ramai umat untuk d uruskan..
sehinggalah satu ari dia sedar ttg ulat n kaktus yg dia tgl kn dl..
dia kembali melihat n ape yg dia nmpak sekrg bkn lg ulat yg hodoh tp seekor rama2 yg amt cntik n kaktus 2 telah berbunga dengan cntiknya...
begitulah kehendak Tuhan..
Dia tau pe yg terbaik untuk hambaNya...

dan aku bersyukur atas nikmatnya..

buat kwn2 yg melanjutkan pengajian, tahniah aku ucapkan...
n yg x berjaya, bersabarlah krn ade hkmah d sebalik sume ini...



3 comments:

  1. kak ina
    betul tu!!
    kuatkan diri
    tabahkan hati
    akan ade pertolongan Allah di mane2 je utk kak ina nnt
    aamin
    try mtk cekgu kak ina!!!!
    =)

    ReplyDelete
  2. thanx guys...
    anda smua betul n terbaik..
    keep in touch k

    ReplyDelete