me n myself....

Wednesday, October 14, 2009

ADE HIKMAHNYA!!!!!

Pe je yg berlaku dalam idup ni...
ade hkmahnya yg tersendiri...
cma kita je xnmpk skg..

contohnya mcm aku...
nk sgt2 sambung blajr tp rezki still lagi x berpihak pada diri aku..
tgu upsi tp sygnya tahun ni upsi xtwr kos aku nk utk bulan 12..
so nk xnk aku kna tgu thun dpn..

aku bgn pagi je...
trus bergegs cari paper...
bl bk n tgk kos yg d twrkan upsi..
sumenya open market..
ya tuhan..
rs kecewa yg teramat..
then aku kata kt diri aku...
mgkin aku dh x dtkdirkan utk sambung blajr..
ceteknya fikiran aku..
berfikir hnya untuk kpntingan diri sendiri..

esok nye aku berfikir balik...
mgkin ade hkmah npe Allah x bg aku sambung blajar lg..
ye.. Dia dh tetapkan yg terbaik utk hambaNya..
cma kita je yg x nmpak lg..
aku pn pk...
mgkin allah nk uji aku dgn susah dahulu then senag kemudian...
org yg seng dl x mustahil akn susah nti...
cma aku je yg terpilih utk ase susah dl...
sng nya dtg kmudia...
2 percaturan Allah buat utk aku..


Allah memg bijak dlm aturkan kehidupan hambaNya...
Dia sje buat aku susah dl...
cz bila aku seng skg...
x mustahil la aku laqha...
bl dh kna mcm nie bru aku beringat ckit n ley jd pglamn idup plg bermakna..
ye la..
lau d iznkan satu ari nti aku berjaya berkat dr susah dl..
ase mcm kjyn 2 manis sgt coz aku blajr dr bwh n knl erti susah dl..
2 yg buatkan aku matang dlm idup..
n pglaman ni ley aku kgsi dgn bdk2 ms dpn...


so, ingt la...
pe je yg berlaku dlm idup kite sbnrnya telah d aturkan dgn sebaiknya..
ade hkmah d sebalik kejadian yg telah d aturkan..
redha je dgn ketentuannya, nti kita akn beroleh kejayaan yg amat manis..

*wink wink*


No comments:

Post a Comment